Friday, December 2, 2011

平凡 :)


最近喜欢上了这首歌,也是看了星光大道的黎谦唱了,才想到我曾有听过这首歌。

歌词很简单,没有利用太多的手法,但真的很动人。林夕也真不简单。

林夕:“这是首很朴素的歌,歌词也很平凡。平凡才显得重要。”

幸福其实很容易,不一定要有对积累山的财富,也不一定要有数也数不清的钱财。平凡的生活其实也可以很幸福,尤其当你身旁都是你最亲,最爱的人。

谢谢大家帮我唱生日歌,请我吃蛋糕。

虽然我被喷得整身都是粉,也被迫在冷冷的气候时洗澡,但我很感激有这帮朋友。你们在我平凡的生活里染上不同的颜色,把黑暗的一片慢慢,慢慢的掩盖,让我看到五彩的一面 :) 谢谢 :)

P.S.: 二十一岁了,但我脑袋还是空空的,不知道自己想要什么,朋友叫我许下愿望,我想了很久也想不到,肯定是 mind block了。可悲 :(

Perhaps you're wondering, why is this so called 'banana' girl using Chinese to type her entry? I'd been listening to lots of Chinese songs lately and I'm drawn to the wonders of Chinese language. One single word and it can mean a lot of things. I'm particularly impressed by those lyricist who wrote lots of nice and meaningful lyrics that blew my mind away. Somehow, I'm starting to use this language to express how I feel and it's not entirely that bad. I haven't been using Chinese for a long time so a bit karat already :P Hopefully I haven't lost touch of this wonderful language. Sorry to those Chinese experts if you have sore eyes after reading my Chinese :P

No comments: