Sunday, January 13, 2013

一人,二人

听人说
到了二十几出这年龄
若还没成双
那人一定很有问题

有伴的人是完美的
毫无瑕疵
人见人爱

无伴的人是丑陋的
全身瑕疵
人见人怜

难道是如此吗?

你我一样都是人
有着种种的优点
种种的缺点
到达种种的终点

不同的是
你身旁多了一个人
有人容忍你
有人接纳你
有人呵护你

而我一人生活
自己负担责任
自己思考后果
自己保护自己

有伴的人不一定快乐
无伴的人不一定沮丧
只是大家有着不一样的观念

这世上有形形色色的人
形形色色的人
配形形色色的人

完美如仙的人不一定有伴
平凡朴素的人不一定孤单

我说
二十几出还很年轻
你说
吃不到葡萄说葡萄酸
明明没人爱
明明没人要
明明不讨喜
还牵强找理由

我的生活
我的故事
剧情还由上帝写
我有我的憧憬
生活目标也与你不同

结局会是如何
我不知道
小小的我只能祈祷
愿我走在对的路
愿我不侵犯上帝
愿我能成为一位好医生
也愿我能成为一位好女儿

I once told my friend of my indifferent towards boy-girl relationship. These days, I'm seeing people getting married and smiling happily in wedding gowns. At the same time, I see people licking their wounds, crawling on all fours trying to find their way out from the leftovers of the relationship they once had. I'm still young, young enough to convince the people around me that it's ok for me to be single. Yet, I'm slightly mature enough to understand things that are going around me.

The friend told me: 'He may have other plans for you though, so even though it's fine to have your preferences and to tell Him your preferences, don't get too dogmatic that you miss out on a blessing He has in store for you.'

Thanks, my friend :)

No comments: